Ogromny wzrost popularności DMX’a

Opublikowano: 22/04/2021
Autor: Maciej Werner
Zdjecie newsa

DMX, niestety z fatalnych powodów, był w tym miesiącu bohaterem wielu nagłówków w „branżowych” mediach. Jak szybko sobie dziennikarze przypomnieli o legendarnym MC z Yonkers, tak szybko niestety zapomnieli. I bardzo niesłusznie.

Kontynuując bowiem upamiętnianie zmarłego 10. kwietnia Earla Simmonsa warto wspomnieć o zauważalnym, gdyż ogromnym wzroście zainteresowania twórczością DMX’a. Najlepiej świadczy o tym wysoki wzrost odsłuchów w serwisach streamingowych wydawnictw takich jak klasycznie „It’s Dark and Hell Is Hot”, „Flesh of My Flesh, Blood of My Blood” i „… And Then There Was X”. A także, późniejsze „The Great Depression”, „Grand Champ”, „Year of the Dog… Again” oraz „Undisputed”. 

Jak wskazał magazyn Billboard, wzrost zainteresowania katalogiem DMX’a w serwisach streamingowych rozpoczął się, gdy świat obiegła informacja o hospitalizacji X’a. Pik nastąpił natomiast po tragicznej sobocie, 10. kwietnia. Ogólny wskaźnik streamowania muzyki X’a wzrósł wtedy o 928%. Oznacza to, że jeśli rapera za życia słuchało około 7,36 miliona ludzi, tak kilka dni później Dark Man X, już zza światów, nadaje dla blisko 76 milionów! Podobne liczby zauważyć można także przy poszczególnych, ultra znanych singlach autorstwa szczekającego mistrza ceremonii. „Ruff Ryders Anthem” poszło w górę o 973%, a „X Gon ‚Give It To Ya” o 900%. Popularność „Slippin’” natomiast wzrosła o 853%, „Party Up (In Here)” o 941%, a „How It’s Goin’ Down” z udziałem Faith Evans o 691%.

Ponowna, duża popularność muzyki DMX’a w serwisach streamingowych, a także na tradycyjnych nośnikach, wpłynęła również na pojawienie się ksywy rapera w bieżącym notowaniu listy Billboard 200. Wydany w 2010 roku album „The Best Of DMX” zawierający największe hity Earla wskoczył na… 2. miejsce Billboard 200. Na liście tej ponownie znalazły się także billboardowe jedynki z ’98 i ’99, czyli dwa pierwsze solowe albumy DMX’a. Obecnie, kolejno na miejscach 47. oraz 107. Ich autor, w pierwszej dziesiątce listy Billboardu, ostatni raz, za życia, zaliczył obecność w roku 2006.

Postać legendarnego Dark Man X’a ponownie zagościła także w sprzedażowych zestawieniach sieci Amazon. A to za sprawą wydanej przed osiemnastoma laty książkowej pozycja „E.A.R.L.: The Autobiography of DMX”, która również po latach zaczęła cieszyć się powtórnym powodzeniem. Do tego stopnia, że autobiografia DMX’a znalazła się, w ostatnim czasie, wśród 50 bestsellerowych biografii na Amazonie. Jak na wydawnictwo z 2003 roku, wyczyn całkiem spory.

DMX nie zdążył niestety wydać kolejnego solowego albumu, który, jak donoszą osoby bliskie raperowi, prawie w całości jest ukończony. Również u nas, jeszcze zimą, mogliście już nieco przeczytać o nowej płycie Earla. Ciekawym aspektem tego wydawnictwa są goście, których X zdążył zaprosić. Wcześniej już bowiem dowiedzieliśmy się, że w gronie tym znaleźli się Lil Wayne, Snoop Dogg, Usher, Pop Smoke, raperzy Griselda Records, a nawet Alicia Keys oraz Bono z U2Pozostaje zatem mieć nadzieje, zgodnie z tym co zakomunikował manager rapera, że pośmiertny album DMX’a ukaże się jeszcze przed wakacjami. Ostatnim natomiast, na ten moment, utworem, w którym możemy usłyszeć Dark Man X’a jest „Been To War”. Nagrany w towarzystwie Swizz Beatza i French Montany numer znalazł się na ścieżce dźwiękowej drugiego sezonu serialu „Godfather of Harlem”.

Powiązane:
Najnowsze newsy:
Komentarze: